سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 80
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 492488
کل یادداشتها ها : 183
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

از زمانی که سیستم آمورشی کشور به تخصص گرایی  و تجربه گرایی گرایش پیدا کرده و از حکمت که همان نگاه سیستماتیک و اقتضائی نوین که جنبه ای از آن است دور شده ...تصمیماتی که بر اساس جزء نگری در کشور گرفته می شود بیشتر شده نمونه آن تغییر ساعت رسمی کشور است هرچند برخی از نخبگان بر این امر مهر باطل زدند لیکن جریان فوق به قدری قوی شده که اگر رئیس جمهور هم باشی در برابر این امر نمی توانی مقاومت کنی ماجرایی که در جریان ریاست جمهوری اخیر و تاکید او بر عدم تغییر ساعت رسمی کشور شاهد بودیم حالا چرا نباید ساعت را تغییر داد ؟ و چرا نغییر می دهند ؟ نباید تغییر داد چون سلامت بدن ومزاج اجتماع را در بلند مدت و کوتاه مدت بهم می ریزد ...شما آن را برای یک عمر تغییر سالی دوبار در نطریگیرید ...تغییر می دهند برای جنبه اقتصادی که درکوتاه مدت حاصل می شود اگر بشود ... که دربلند مدت رشد مرگ ومیر و بیماری جبران آن را می کند ... جسم وروح آدمی در گوناگونی ، اعتداال و اراده ازآن سلب می شود واین یک تصمیم یک جانبه است  که اگر نیک اندیشه کنید اقتصادی هم نیست .فافهم

 


  

در سیر  نفسانی به روش ها وراههای به ظاهرمتضاد برخورد می کنیم  که نشان از اطوار وجودی نفس ، احوالات سالک وراه دارد ...این داستان را اگر با بلا که لازمه راه می باشد همراه  کنیم به نتایج کامل تری می رسیم ...به رسم ما دراین داستان .... موضوعات گوناگونی دراین مسیر نیز مطرح است ...عشق.. .غربت ... جبر...اختیار ...نفس ...خیال ...ترس ... غم .....دل .. فرارکردن ... که فرارکنید به سوی خدا ...وقت ...بلا...در،دوغزل کوتاه ازحافظ به تاملی بر گوشه ای از هزاران اطوار وجودی نفس می نشینیم 

پله های کمال

 

  هـرکـه شد محرم دل در حرم یار بماند      وانکـه ایـن کار ندانست در انکـار بماند

 اگر از پرده برون شد دل من عیب مکن      شکـر ایزد که نـه در پرده   پـندار بماند

 جـز دل من کز ازل تا به ابد عاشق رفت       جـاودان کـس نشـیدیم که در کار بماند

***************

   
چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را                        کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

چه جای شکر و شکایت ز نقش نیک و بد است               چو بر صحیفه هستی رقم نخواهد ماند

بدین رواق زبرجد نوشته‌اند به زر                                    که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند


  

یکی از موضوعاتی که هراز چند گاهی در محافل مختلف رسانه ای مطرح می شود موضوع کمیت کار کارمندان ایرانی است وهمیشه از این که کارمندان چند دقیقه بیشتر در طی روز کار نمی کنند گله مند می شویم وناخودآکاه کارمندان را موجوداتی رفاه طلب و خودکامه می پنداریم  . از دل همین خبر مطالب وسوالات بسیاری خارج می شود .

 

1-  شاید مدیران این کارمندان کارنمیکنند که کارمندانشان این گونه جولان میدهند ؟

2- شایدمدیران نالایق هستند که نمی توانند از مجموعه خود کار بکشند ؟

3-شاید آمارهای ارائه شده از روشهای مناسب حاصل نشده اند واعتبار و پایایی لازم راندارد ؟

4- شاید یک کار بد تعریف شده که ده نفری کار یک نفررا انجام می دهند ؟

5- شاید همه کارها ریخته سریک عده خاص وبقیه کارنمیکنند؟

6-شاید به دلیل وجود مسائل و مشکلات در مجموعه مدیریت منابع انسانی مانند توزیع تراکم کاری غلط،خلاء نمودارجریان کاری درسازمان، موازی کاری ، عدم سازماندهی مناسب ،ضعف درجو وفرهنگ سازمانی دلیل این موضوع است

7-شاید به دلیل وجود وجود مسائل و مشکلات در مجموعه مدیریت راهبردی درسازمان ها مانند هدفگذاری ، خطمشی گذاری ، سیاست گذاری و...وهمینطور ضعف در سایر بخشهای مدیریتی دلیل این موضوع است  ؟

به نظر می رسدنباید همه موضوعات را به خصوصیات فردی کامندان نسبت دادشاید بیشتر از آنکه کارمندان مقصر اصلی باشند مافوق ها در این زمینه خوب عمل نکرده اندشاید دلیل برون سازمانی است  واز دلایل برون سازمانی می توان به ضعف های بنیادین سیستم آموزشی کشور اشاره کرد که همیشه سعی درتربیت نیروهای انسانی متخصص (ناقص) ویک بعدی دارد وخلاء شخصیت های کامل و جامع درآنها مشهود است شاید ما ازخلاء حکمت و حکیم در امور خود در رنجیم حکمت همان بهشت است و هرکجا که حکمت نیست جهنم است.


  

انتخابات دبیری پارسی نامه در دوره چهارم برگزار شد و نفرات اصلی ان مشخص شدند ضمن تبریک به نفرات منتخب و خسته نباسید به دبیران قبلی  نکاتی دراین خصوص بدین بهانه ارائه می کنم :

به نظرم  انتخابات دبیران پارسی نامه هم انتخابی باشد و هم انتصابی.... چرا که وبلاگ نویسانی که دارای بعضا بیشترین برگزیدگی از سوی دبیرانی که منتخب وبلاگ نویسان هستند درانتخابات نتوانستند رای اصلی را بیاوردند که دلایل گونگونی دارد که یکی از دلایل آن می تواند عدم تبلیغ مناسب باشد اینکه انگیزه  کاندیداها برای حضور تبلیغ نشده بود که می توانست دریک سطر ارائه شود تا رای دهندگان با بینش بهتری رای دهندو دلیل دیگر می تواند به نحوه انتخاب دبیران قبلی باشد که باید معیارهای کیفی انتخاب را تقویت کرد و معیارهای فنی وغیر فنی را توسعه داد درهرصورت ضمن داشتن صلاحیت در شیوه انتصابی نفرات اول تا سوم برگزیده می توانندبه طور مستقیم دبیر شوند و باقی نفرات با رای مستقیم انتخاب شوندالبته این موضوع می تواند یک جنبه تشویقی برای وبلاگ نویسان فعال نیز داشته باشد .


  

روزنامه دنیای اقتصاد 5 شنبه ای که گذشت عکس هایی از این مرد بزرگ به همراه مطالبی ارائه نموده که تقدیم میگردد

 

عکس مربوط به دهه 50 هجری شمسی

حاج اسماعیل دولابی در کنار یاران دیرینش مرحوم مهندس جلال تناوش و مرحوم حاج هادی شرکت در دهه 30 هجری شمسی

از چپ به راست حاج اسماعیل دولابی- محمد دولابی پسر ارشد ایشان- مرحوم مهندس تناوش عکس مربوط به دهه 40 هجری شمسی

عکس مربوط به دهه 30 هجری شمسی
میرزا اسماعیل دولابی در کنار بزرگانی چون آیت الله شیخ محمد جواد انصاری همدانی، مرحوم مهندس تناوش و حاج هادی ابهری

 

عکس مربوط به دهه 40 هجری شمسی

عکس مربوط به سال 1380، میزرا اسماعیل دولابی در کنار فرزندشان حاج محمد دولابی در نجف اشرف


میرزا اسماعیل دولابی در 40 سالگی

حاج اسماعیل دولابی در کنار مهندس تناوش


حاج محمد اسماعیل دولابی- شیخ عبدالله نجفی بختیاری و حاج عبدالمجید شرکت

عکس مربوط به دهه 70 هجری شمسی حاج اسماعیل دولابی در جمع دوستان و اقوام


مدفن شریف عارف بالله حاج اسماعیل دولابی در یکی از مقبره‌های صحن عتیق حرم حضرت معصومه (س)



  

ازاتفاقات خاصی که در این چند سال در اقتصاد کشور نمود خاصی داشته می توان به عوامل زیر اشاره کرد

1- مصرف گرایی بیش از اندازه مردم ایران در حوزه های مختلف که حتی چندین برابر نرخ جهانی بوده که مسئولین را به فکر انداخت و مقام معظم رهبری نیز یک سال را به عنوان اصلاح الگوی مصرف نام گذاری نمودند البته این مصرف گرایی در زمینه عوامل تولیدی نیز وجودداشت .که نیاز به محرک وانگیزشی داشت تا تولید کنندگان نیز به فکر اصلاح الگو خود باشند

2- اصلاح وضعیت عدالت اجتماعی در ایران بخصوص کاهش فاصله طبقاتی مردم در اقتصاد

این دوعامل بهانه خوبی بود برای اجرای هدفمندی یارانه ها ...

که  تورمی متناسب با خود  داشت اما تورمی نبود که صدای زیادی داشته باشد و بحث هایی نیز تولید کنندگان داشتند . البته خود تولید کنندگان هم می بایست با توجه به عوامل تولید ارزان سعی در پیشرفت و بهینه سازی و اصلاح الگوهای تولیدی می داشتند

فاز اول هدفمندی یارانه ها اجرا شد دراین حین اقدامات دولت مورد تقدیر جامعه قرارگرفت بخصوص درزمینه سوخت وانرژی که آمارهای قبل هدفمندی با بعد هدفمندی مورد مقایسه بود از طرف دیگر با توجه به نرخ ارز ویارانه دریافتی این ادعا مطرح شد که هرایرانی حداقل روزی یک دلار درامد دارد وفقر وعدالت اجتماعی به وضعیت قابل افتخاری درکشور با توجه به معیار های پولی جهانی  رسید .

3- از اینجا به بعد موضوع تحریم ها مطرح شد و افزایش نرخ دلار و انواع تحریمات که آثار تورمی زیادی را برمردم تحمیل کرد که دلار 3000 تومانی تجربه شد با این نرخ درامد یارانه ای هرایرانی به زیر نیم دلار رسید . تورمی که این تحریم ها ایجاد کرد فرصت ها وتهدیدهای جدیدی را بوجود اورد که یکی از تهدید های آن افزایش قاچاق و فاصله طبقاتی مردم است بخاطر همین اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه بایست سریعتر در این مرحله اجرا شود و نباید تورم اجرای  فازدوم را با تورم تحریم یکی دانست تورم فازدوم خیر دارد و خیر آن افزایش عدالت اجتماعی وتقویت اقشار کم درآمد، اصلاح الگوی مصرف ، جلوگیری از هدر رفتن منابع ملی بخصوص قاچاق و... رادارد درخصوص تورم تحریم ما ناچار باید آنرا بپذیرم نکته کلیدی که دراین زمینه باید رعایت شود توجه به تعادلهای اقتصادی است درصورت عدم توجه به تعادل های اقتصادی آسیب های زیادی بر مردم وادر می شود و بایست هرچه سریعنر راههای دستیابی به این تعادل ها شناسایی شود به عنوان مثال بحث ارائه کارت اعتباری اکنون و کوپن درقدیم یکی از راههای ایجاد تعادل دربخش مصرفی است که همین قضیه می تواند دربخش تولید وسایر بخش ها نیز مورد بررسی قرار گیرد به نظر می رسد افزایش حقوق کارگر وکارمندان نیز با توجه به کاهش بسیار زیاد قدرت پول موجب ایجاد تعادل گردد واثر تورمی کمی داشته باشد چون ما با موضوع رکود نیز به دلیل کاهش قدرت خرید مردم مواجه خواهیم بود که می بایست رکود نیز مدنظر قرارگیرد . به فضل الهی عدو شود سبب خیر اگر خواهد

کاریکاتور یارانه های هدفمند !


  

به شهر که مینگریم آن را درحال تغییر میبینیم این پیشرفت وتغییر گاهی جبری است یعنی به دلیل افزایش جمعیت و نیاز به مسکن و سایر نیازها ناچار به گسترش شهر هستیم و ازطرف دیگر اختیاری است یعنی به دلیل افزایش کیفیت زندگی و سلامت شهری ما تغییراتی را ایجاد می کنیم اما این پیشرفت به فکر وبرنامه نیاز دارد که معمولا رسم براین شده که برای دستیابی به این مقصود طرحهای جامع و تفصیلی شهری را طراحی می کنند که شهر قزوین باسرعت و کیفیت لازم در این زمینه حرکت نمی کند البته این طرح های طراحی شده دارای نواقص هم هستند که به مرورمی بایست با مشارکت افکار عمومی و حرفه ای به درجه متعالی برسد اجرای این طرح ها هم یک سوی دیگر داستان  است موضوع این مقاله توجه به افزایش کیفیت زندگی درپیشرفت شهری وحفظ و ارتقا ء هویت قدیم آن و تشویق شهروندان به مشارکت دراین زمینه است . این طرح ها به خودی خود دارای آن روح وهویت نیستند وباید به آنها هویت و روحی مناسب وسازگار با فرهنگ و خواست مردم ارائه شود . شما از باقت قدیمی شهر که وارد بافت جدید شهر می شوید این تغییر هویت و روح شهری را ملاحظه می کنید . شهر همینطور که به سمت شمال آن درحال گسترش هست درآینده اتوبان زنجان از مرکزآن می گذرد و وجود اتوبان درمرکز شهر باعث کاهش کیفیت زتدگی شهری درآینده آن می شود .بافت قدیم شهردر دل باغات قدیمی است اما دریغ از یک فضای سبز دلخوش کن در بافت جدید شهری . چه ایرادی دارد چنارهای خیابان فردوسی قزوین ادامه پیدا کند تا خود پارک جدیدالتاسیس فدک . و خیابان های جدیدالتاسیس ... چه ایرادی دارد درختان بومی درشهرگسترش یابد قبلا هم گفتیم برای جلوگیری از توسعه منفی درختهای غیر بومی مانند کاج را نکاریم ....اهل ذوق و لطافت باید به بهبود کیفیت فضای شهر کمک کنند و ماباید نظرات آنها را اعمال کنیم چه بسا برخی از اندیشه ها هزینه خاصی نداشته باشند اما اثربخشی و کارایی را تا حد زیادی بالا ببرند آیندگان با مقایسه بافت قدیم وجدید شهری چه قضاوتی در مورد ما خواهند کرد پس فاستبقوالخیرات

شمال شهر قزوین

Contrast

Jame Mosque of Qazvin


  

درشرایطی هستیم که با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در ایران این بار دشمن سیاست فشار اقتصادی را روز به روز بیشتر می کند تا حضور مردم در انتخابات را با تقویت یاس و ناامیدی در مردم کمرنگ کند و بر تحریم ها می افزاید و دولتمردان ما نیز تلاش خود را دراین زمینه انجام می دهند اما روی سخن با مردم است ما امروز بایست شدت تحریم خود را برکالاهای مصرفی به ویزه ازنوع آمریکایی انگلیسی و اسرائیلی افزایش دهیم مصادیق بسیار بالایی داریم که به راحتی می توان بر شدت این تحریم ها افزود امروز غیرت باید این اجازه را ندهد درشرایطی که دشمنان دشمنی را ازحد گذرانده اند باز هم ما بی تفاوت باشیم

1- برای خودروی خود از لاستیک ایرانی به جای لاستیک خارجی استفاده کنید  باور کنید اتفاق خاصی برایتان رخ نمی دهد

2- روش های سنتی را برروشهای مدرن ترجیح دهید به خصوص به کمک طب سنتی ازبسیاری از داروهای خارجی بی نیاز و در موارد بسیاری پیشگیری از بیماریها ممکن می شود حتی اطبا مدرن ما تواضع کنند با اطبا سنتی در بسیاری از امور همکاری کنند

3- آدامس شکلات لباس و... ایرانی مصرف کنید

4- خودروی خارجی نخرید

5- مسافرتهای خارجی غیر ضروری که ارزبر هستند کناربگذارید

این مصادیق بسیارند ملت بزرگوار به اندازه سهم خود باید دشمنان مارا تحریم کنند امروز نباید بی تفاوت باشیم و این تحریم ها باید به تمام مرزهای مسلمین کشیده شود . امروز شهدا از ما انتظار دارند غیرت پلی است برای حرکت از ذلت به سوی عزت یاعلی


  

وقتی از عتبات عالیات بخواهی بگی یا حرف بزنی گویی هرچه که بخواهی اینجا هست نمی توانی بعد از نوشتن از خودت راضی باشی و سیر بشی چون مطالب نگفته همینطور باقی می ماند

اما اگر روی بعضی از این فرهنگهای عاشورا  نه حادثه های عاشورا (به قول حضرت آقا)ما عمیق بشیم وتوغل (نه توجه) بکنبم مارو باخودش میبره ... یکی از این فرهنگهای عاشورا  ادب مع الامام حضرت ابوالفضل العباس باب الحسین قمز بنی هاشم است ادب نگاهداشت حد هرچیزی است و این ادب شئون گوناگون ومراتب گوناگونی دارد ...ایشان خانوادگی مشمول این قضیه هستند مادر گرامیش ام البنین در موقعیتی قرارمیگرند که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه بودند مردم اینجوروقتها حرفها میزنندوقتی خدا به علی علیه السلام اولادی از ام البنین به ایشان می دهد این حرفها بیشتر می شود که مثلا رفتار ام البنین چه تغییراتی خواهد داشت ...اما این خانواده در ادب مع الامام وادب مع المعصوم سنگ تمام گذاشتند طوریکه بایست نشست و این منظره رادید آداب که ایشان رعایت میکردند بسیار است وبسیاری از این بسیار ها نوشته نشده است ... خودتان می دانید که آنها چه کردند ... وقتی حضرت ابوالفضل آب را در اوج تشنگی نمی خورد حاصل یک لحظه نیست این عقبه دارد مادرش ، برادرش حسین علیه السلام پدرش علی علیه السلام وخود بزرگوارش در ایجاد این فرهنگ موثر بودند و توصیف ادب عباس قمربنی هاشم... الله اکبر دارد ...قمربنی هاشم این ادب را درخصوص تمام فرزندان فاطمه بکارمی برد  ...

اما یک لحظه هست که ناگاه لفظ برادر بر زبان عباس جاری می شود:- "اخی! ادرک اخاک"برادر! برادرت را دریاب!اینجا جائی است که قمربنی هاشم درلحظه های انتهائی عمرگرانقدرش با وضعیت توصیف شده ای است که می دانید ما وقتی ازاین ادب می گذریم که به یگانگی کامل می رسیم وفقط یک نفر توانسته  قمربنی هاشم قمر بنی هاشم را وادرا به خطاب برادر کند وآن رفتارعصمه الله الکبری وم حجج الله علی الحج فاطمه الزهرا بوده ....که درآن لحظه حساس بالای سر ایشان آمده و گفته ...فرزندم ! پسرم! عباسم!

این مطلب تقدیم به همه خوانندگان و پارسی بلاگی های عزیز به رسم همه زائران عتیات عالیات از دوستان  خداحافظی می کنم


  

با سلام و خسته نباشید دست تان درد نکند از تنویر افکار عمومی در تبیین حق مطلب کمی مطلب تان را گسترش می دهم :ما در سوره حمد با سه گروه مواجهیم  موضوعاتی مانند سکولاریسم و فراماسونری اندیشه هایی هستند که جزء مغضوب علیهم هستند و مایل اند گمراهان برآنان افزوده شوند  پس واجب بودن طلب علم (یعنی شناخت تجربی، عقلی ، شهودی و وحی)رهائی از این دام است . باید بدانیم که همه در کارند حتی دشمن و ما هرقدر جلوتر که می رویم این سکولاریسم واین فراماسونری از لحاظ پیشرفت و خودسازی قوی تر و پیچیده تر می شود و دامنه آن گسترده تر می شود.اکتفا به حوزه سیاست نمی کنند به همه حوزه ها به وقتش نفوذ می کنند حتی اقتصاد که می شود دیکتاتوری اقتصاد.  در این میان فقط گمراهان که راسخ درعلم نبودند به دام می افتندو علم سلطان است .

 فریب از روشهای اصلی آنهاست که در همه حوزه ها در تلاش شبانه روزی اند تا همه چیز را مسخر خود کنند نمونه های دینی را شما فرمودید برای نمونه در حوزه سلامت : یک مورد از فریب کاری آنها را که منجر به طرد محاسن طب سنتی در ایران شده را مثال می زنیم اولا هرگاه کلمه علمی بودن در جامعه امروزی شنیدید همیشه به معنی درست و مقدس بودن نیست چون این نوع علم نازلترین مرتبه شناخت است که در ارائه می تواند با فریب همراه شود مثل تحقیقات پزشکی که روزی زردی تخم مرغ را که مفید برای قلب است به دلیل بالابردن چربی خون 30 سال برای کسانی که چربی خون دارند حرام اعلام کردند به طوریکه ما با افزایش بیماریهای قلبی مواجه هستیم و حالا می گویند چربی خون را بالانمی برد حلال است (در زمان تخم مرغ های هورمونی )که این مثال کم اهمیتش بود ونوع دیگری از فریب ، به برزخ بردن موضوع و سپس حذف اصل موضوع است 

مثل خذف برخی از محاسن طب سنتی درایران مانند خذف مس از حوضچه حمام های قدیمی که به دلیل خاصیت آنتی باکتریال مس (میکروب کش )  کسی در این حوضچه هامریض نمی شد حتی آفتابه های قدیمی مسی بود وبا حذف مس مردم کچلی گرفتند  بعد خذف این حوضچه ها در دستور کار قرارگرفت و تاسیس سونا شروع شد که با کلر سرطانی میکروب زدایی می شود و احتمال هپاتیت دارد و شما را وادار به واکسن زدن میکنندکه مواداولیه اش وارداتی است  که هم اقتصاد آنها راه بیفتد وهم باواکسن عوارض دیگری نصیبتان شود که وارد چرخه تازه ای از تسخیر شوید  آنها از ناسلامتی دنبال نا سالم کردن عقل اند که عقل سالم در بدن سالم است  ودستیابی به هدف تسخیر جهان است که جاءالحق و زهق الباطل. امروز جریان فراماسونری در FDA در حال کارهستند تا هالیوود (http://mabedini.parsiblog.com/)


  
+ با سلام خدمت دوستان عزیز : درمورد معیارهای مهریه می خواستم نظرتون رو بدونم ،درمورد میزان مهریه ، نوع و نحوه پرداخت آن واگر شما بخواهید ازدواج کنید یا اطرافیان تان بخواهند ازدواج کنند از طرف دختر و پسر چه نظراتی درخصوص مهریه داشتید چه قدر دراین زمینه باید دنباله رو عرف بود و چه قدر باید عاقلانه و براساس توصیه های دینی عمل کرد ؟ اگر طرف شما نظر مخالف شما را داشت شما چگونه ان را تعدیل می کردید ؟




+ با سلام به رسم همه زائران عتبات عالیات از دوستان پارسی بلاگی خداحافظی می کنم هر پیامی که دوست دارید بگذارید اگه مطلبی بفرمائید که دراین سفر ازآن استفاده کنم ممنون میشم




+ سلام دوستان ، به نظر شما هوادار ها به تشویق فرهاد مجیدی ادامه بدهند یا نه ؟




+ در مورد طب سنتی هرچه می دانید بنویسید ؟


+ اگر در بحران قراربگیرید برای خروج از آن چه می کنید ؟ در بحران چطور می توان بهترین مدیریت را داشت ؟


+ گاهی وقتها برای رسیدن به یک موضوع یا مطلب و اثبات شما موضوع را تصور و تصدیق میکنید این کار منطقی است اما یک پله بالاتر شما مشاهده می کنید کشف می کنید می گویید تو را به تو شناختم اینجا بحث تصور وتصدیق نیست و آفتاب امد دلیل آفتاب گو می شویدکه بالاتر از یک یافته منطقی است و ارزش بیشتری دارد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ