سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 52
کل بازدید : 487397
کل یادداشتها ها : 183
خبر مایه


حسابرسی به معنی اثبات ادعاهای مدیریت است . مدیریت یک مجموعه وضعیت مالی و عملکرد آن را در قالب صورتهای مالی ارائه می دهد.

واژه مدیریت از زمانی به شکل خاص و مستقل خود را نمایان ساخت که سیستم های اقتصادی رو به تحول نمود.

در قرون گذشته سیستم اقتصادی مطرح فئودالیسم بود (ارباب و رعیت)که در رأس هرم اجتماعی شاه قرار داشت و در قائده آن دهقانان مقید به زمین و میان این دو خان ها و اربابان و سران قبایل جای داشتند.

این سیستم به دلایل گوناگونی توانایی پاسخ به نیاز های کلان جامعه بشری را نداشت و در ایران از اوایل قرن بیستم (انقلاب مشروطیت) زوال آن بروز نمود و سرانجام اصلاحات ارضی نقطه پایان آن بودو در جاهای دیگر دنیا نیز به نحوی ازمیان رفت که ازجمله در اروپای غربی بورژوازان نقش مهمی در نقطه

پایان آن داشتند.انجام کارهای اقتصادی کلان ،مباحث خاص حکومتی و سیاسی ،انقلاب های گوناگون موجب شکل گیری شرکتها ونظام های اقتصادی جدید شد .سیستم های اقتصادی نوین شروع به کار کردند.در این سیستم ها اندیشه جدایی مالکیت از مدیریت رخ داد.

وضرورت نظارت براین مدیران وتشکیلات نوظهور (از قبیل شرکتها در غالب دولتی و غیر دولتی ) نمایان گشت .جایی که یک عده لازم بودند نیازهای اطلاعاتی گروههای ذیحق ،ذینفع و ذیعلاقه را ارتقاء دهند.

لذا مدیریت وحسابرسی دو مقوله ای بودند که با رشد نظام های اقتصادی شکل گرفتند و جنبه حرفه ای پیدانمودند هرچند در تاریخ حسابرسی و مدیریت از قبل بوده ولی شکل آن ساده وتاثیر گذاری آن اندک بوده است ،اما امروزه یک مدیر حداقل می تواند در سرنوشت جمع کثیری ازانسان ها اثر بگذارد و همینطور حسابرسان .

حسابرسی به عنوان یک حرفه و یک تخصص عمر نسبتا کوتاهی دارد و به زحمت به بیش از یکصد سال می رسد .

در کنار رشد این مجموعه قوانین مربوط به آن نیز رشد و تحول نمود.به طوری که در آمریکا پرونده هایی در دادگاه ها ی آمریکایی شکل گرفت که یک عده به سبب زیانی که دیده بودند از حسابرسان شکایت کردندو این از نشانه های  ظهور نقش حرفه ای حسابرسی در جامعه بود.

اینکه حسابرسان چه قدر درخصوص این ادعا ها درست عمل کنند دارای مسئولیتهایی شدند.

این ادعاها به طور کل به چند قسمت تقسیم بندی می شود:

1.    اثبات وجود

2.    اثبات مالکیت

3.    اثبات ارزشیابی

4.    اثبات کامل بودن.

5.    ارائه و کفایت افشا.

که در صورتهای مالی ارائه شده است. حسابرسان با توجه به شواهدی که جمع آوری می کنند در خصوص  این ادعاها اظهار نظر می کنند.اظهار نظری که بایست جنبه های حرفه ای آن رعایت گردد.

هنر حسابرسی و مدیران ، امروزه در استفاده از روشهای آماری و تحلیل اطلاعات به دست آمده تجلی می کند.


+ با سلام خدمت دوستان عزیز : درمورد معیارهای مهریه می خواستم نظرتون رو بدونم ،درمورد میزان مهریه ، نوع و نحوه پرداخت آن واگر شما بخواهید ازدواج کنید یا اطرافیان تان بخواهند ازدواج کنند از طرف دختر و پسر چه نظراتی درخصوص مهریه داشتید چه قدر دراین زمینه باید دنباله رو عرف بود و چه قدر باید عاقلانه و براساس توصیه های دینی عمل کرد ؟ اگر طرف شما نظر مخالف شما را داشت شما چگونه ان را تعدیل می کردید ؟




+ با سلام به رسم همه زائران عتبات عالیات از دوستان پارسی بلاگی خداحافظی می کنم هر پیامی که دوست دارید بگذارید اگه مطلبی بفرمائید که دراین سفر ازآن استفاده کنم ممنون میشم




+ سلام دوستان ، به نظر شما هوادار ها به تشویق فرهاد مجیدی ادامه بدهند یا نه ؟




+ در مورد طب سنتی هرچه می دانید بنویسید ؟


+ اگر در بحران قراربگیرید برای خروج از آن چه می کنید ؟ در بحران چطور می توان بهترین مدیریت را داشت ؟


+ گاهی وقتها برای رسیدن به یک موضوع یا مطلب و اثبات شما موضوع را تصور و تصدیق میکنید این کار منطقی است اما یک پله بالاتر شما مشاهده می کنید کشف می کنید می گویید تو را به تو شناختم اینجا بحث تصور وتصدیق نیست و آفتاب امد دلیل آفتاب گو می شویدکه بالاتر از یک یافته منطقی است و ارزش بیشتری دارد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ