سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 487717
کل یادداشتها ها : 183
خبر مایه


سلمان علی عنوان وبلاگی است که این روزها در صف اول وبلاگهایی است که بیشترین امتیاز را از مجموعه پارسی بلاگ دریافت نموده این امتیاز ها حداقل چیزی که می رسانند نشان دهنده حجم فعالیت وبلاگ نویسان است به شرح داخل پرانتز( امتیاز بر اساس تعداد و موقعیت انتخاب نوشته های شما در مجله محاسبه می شود. نوشته با تصویر بزرگ : 5 امتیاز، با تصویر کوچک : 4 امتیاز، بدون تصویر : 3 امتیاز )
»» انتخاب نوشته های وبلاگ و پیام های پیام رسان توسط دبیران مجله انجام می گیرد.

» [جدید] رتبه های اول مجله در تیر 1391 به همراه امتیاز کسب شده توسط آنها (برای دیدن رتبه های کلی، به مجله پارسی نامه مراجعه فرمایید):
  1سلمان علی ع [58]
2ستارگان دوکوهه [56]
3ساعت یک و نیم آن روز [54]

) به همین مناسبت گفتگویی که سعی کردم که کمی دست انداز داشته باشد با این وبلاگ نویس فعال  داشته باشم که تقدیم خوانندگان می شود  : 

 
 
  
 
 
  


با سلام به شما تبریک میگم شما همیشه اول هستید به این مناسبت یک گفتگوی کوتاه دعوتتان می کنم

سلام بر شما دوست عزیز و بقیه ی دوستانی که این مطلب را مطالعه می کنند. از شما به خاطر ترتیب دادن این مصاحبه سپاسگزارام اگر چه خود را لایق این همه محبت نمی دانم.

1- وقتی اول هستید چه حسی دارید ؟

2-برای کسی که بخواهد اول بشه چه توصیه هایی دارید؟اول بودن در پارسی بلاگ می تواند مزیت ها و یا معایبی داشته باشد که مزیتش بازدید بیشتر و معایبش هم شاید بیشتر مورد انتقاد و سوءظن واقع شدن باشد.

مطالبی که برگزیده می شوند دارای کیفیت های متفاوتی هستند که البته پسندیدن یا نپسندیدن شان بعضاً ممکن است به سلیقه ی ما هم مرتبط باشد. ولی احساس من این است که دبیران پارسی بلاگ، بعضاً به قصد تشویق وبلاگ نویس های تازه کار، مطالبی را با سهل گیری بیشتری مورد گزینش قرار می دهند.

تلاش برای اول شدن را اصلاً صحیح نمی دانم، چون خودم هم به این مسئله مقید نبوده و نیستم، توصیه ای در این خصوص هم نمی کنم، در اثبات این مدعا توضیح این که، حقیر غیر از وبلاگ سلمان علی (ع)، در دو وبلاگ دیگر مطالبی را نوشته ام که برگزیده شده اند و یکی از آن دو وبلاگ تخصصی و بدون نام بود که با توجه به شناسایی شدن از طرف مسئولان عالی رتبه ی آن وزارتخانه مجبور به حذف آن وبلاگ شدم و وبلاگ دیگری که مدت چند ماهی است در آن فعالیت می کنم وبلاگ ارزشی هاست که تعدادی از مطالبی را که در آن منتشر کرده ام نیز برگزیده شده اند؛ شاید اگر مطالب برگزیده ی این دو وبلاگ را هم در این وبلاگ منتشر می کردم، الان رتبه ی بهتری داشتم، ولی حقیقتاً سعی کرده ام به دام چنین تمایلی اسیر نشوم و به همین لحظ بازهم عرض می کنم که توصیه ای هم در این خصوص نمی توانم داشته باشم.

3-چقدر بخاطر اول شدن مطلب می نویسید ؟راستش اولین روزهایی که ارزشیابی توی پارسی بلاگ بر اساس مطالب برگزیده ی مجله ی پارسی بلاگ شروع شد، فکر کنم فقط مدت کوتاهی رتبه ی اول داشتم و کم کم که رتبه بندی جذاب تر و رقابت بیشتر شد، دوستان دیگری از من جلو زدند و به رتبه ی دو و سه و الان هم چهار تنزل پیدا کردم. از این که رتبه ی بهتری پیدا کنم خوشحال می شوم، اما واقعاً برای رتبه بندی نمی نویسم. نمی توانم مطلبی را بنویسم که خودم را ارضا نمی کند، حتی بعضی وقت ها مطلبی را نوشته ام که شاید برگزیده می شده ولی چون فهمیدم منصفانه یا خالصانه نیست منتشرش نکردم.

4-نوشته هایتان به زندگی خصوصی تان آسیب نمی زند؟وقت گذاشتن برای نوشتن، آنهم سریع و به روز، نمی تواند بدون تحمل سختی از سوی اعضای خانواده ممکن باشد که واقعاً از ایشان ممنونم. واقعاً بعضی وقت ها حوصله ی اعضای خانواده سر می رود، ولی من هم سعی می کنم بیشتر مطالبم را زمانی که سایرین در حال استراحتند ویا خانه نیستند انجام دهم و مهمتر از نوشتن این است که شما باید از مسائل روز آگاه باشید تا اصلاً بتوانید بنویسید و زمانی را که برای آگاهی مصرف می کنید حتماًً باید بیشتر از نوشتن در آن خصوص باشد. در هر صورت سرعت عمل در وبلاگ یک عامل مهم است چون شما فقط خودتان هستید که تصمیم گیرنده اید، مطلبی را ظرف 1 ساعت نوشته و منتشر می کنید و حال این که در یک خبرگزاری تا نویسنده بنویسد و سردبیر تأیید کند و منتشر شود معمولاً بین چند ساعت و یا حتی چند روز به طول می انجامد، به همین لحاظ یک نویسنده ی وبلاگ باید از این مزیت نسبی کمال استفاده را بنماید.

5-به نظر شما دوستی شما با دبیران پارسی بلاگ برای امتیاز گیری موثر است ؟ منظورم در توجه بودن است که ممکنه اثر بگذاره ؟

واقعاً حس نمی کنم دبیران پارسی بلاگ چه قبلی و چه جدید، چنین رابطه ی دوستانه ای با من داشته باشند که بخواهد روی کارشان تأثیر بگذارد و این که اصلاً چنین کسانی بتوانند حائز آرای پارسی بلاگی های ارزشی باشند هم خود جای تردید دارد. درضمن حقیقتاً به دلیل ضعف من در پیامرسان، از دوستانی که در این فضا فعال ترند، موفقیت کمتری در دوستیابی داشته ام....>

6-به نظر شما مطالب آبکی هم ممکنه امتیاز بگیره ؟

7-اول بودن در پارسی بلاگ چه ارزش هایی دارد ؟

8-آیا این رتبه بندی ها ی ماهانه موید شاخص های خاصی است ؟به نظر می رسد که انجام این رتبه بندی (چه انتخاب دبیران اولیه و برگزاری انتخابات و ... ) واقعاً زحمت زیادی برای مسئولان پارسی بلاگ داشته است، اما حتماً می توان شاخص های دقیقتری را نیز در این کار وارد نمود که با رضایت و یا رأی دادن سایر اعضای پارسی بلاگ همراه گردد.

9-چقدر وبلاگ شما عنوان سلمان علی است ؟سلمان علی (ع) یک الگو از ولایت مداری و بصیرت توأم است و به همین لحاظ سلمان یعنی انتخاب آگاهانه، یعنی شوربا شعور و همین است که حضرت سلمان بالاترین جایگاه را بین یاران پیامبر و حضرت امیر دارد و این جذابیت حضرت سلمان مرا به ایشان متمسک نموده است، اگر چه این نام با شخصیت و عملکرد حقیر هیچ تناسبی نداشته باشد.

10-شما به عنوان فعالترین وبلاگ نویس در این مجموعه دلیل اصلی  انحرافاتی که از صدر اسلام در اصول رخ داده تا کنون را چه می دانید  ؟

11-شاخصه های کسانی که درمقام سلمان علی هستند چیست؟ این سوال بسیار فراتر از جایگاه حقیر است ولی فقط یک اصل دارم و همیشه سعی کرده ام به آن پایبند باشم، آن هم این است که هرکاری را که از دستم بر می آید انجام بدهم و این کار هم در عرصه ی وبلاگ نویسی فقط با نوشتن در سایه ی ادب، انصاف و علم میسر است پس شعار من این است که نباید به مسائل پیرامون مان بی تفاوت باشیم....>

12-شما دل نوشته هم دارید ونطرتان در مورد دل نوشته چیست ؟دل نوشته هم می نویسم و البته کم، حقیقتاً دل نوشته باید با اخلاص و احساس کامل همراه باشد و هرگاه که در وسط یک دلنوشته هر کدام از این دو صفت مخدوش شد، باید لقب دلنوشته را از آن نوشته برداشت

13-آخرین باری که عاشق شدید کی بود ؟اگر عشق حقیقی را می فرمایید که بسته به حالات درونی ام دارد و قبلاً وضعیت بهتری داشتم و اگر عشق مجازی را می فرمایید که پس از حدود 15 سال از زندگی مشترک سعی من همچنان به حفظ تازگی و شور عشق آن موقع بوده و خودم را به حفظ عشق و احساس در زندگی مقید می دانم.

14-اگر به شما تهمت بزنند چه میکنید ؟تهمت دلم را می شکند، و البته بیان شدنش را بر در دل ماندن آن می پسندم، چون وقتی تهمت بیان می شود، می توان با دفاع مناسب، آن را خنثی کرد و البته "العزه لله"، پس تهمت، غیبت و هر چیز دیگری می توانند خللی به عزت انسان وارد نکنند و حتی موجب عزت بیشترمان شوند.

15-اگر کسی جیب شما را بزند و شما بگیریدش او را می بخشید ؟اگر بدانم که خطا و از اضطرار بوده شاید کمکش هم بکنم ولی اگر بدانم که قصد تکرار دارد و از خباثت این کار را انجام میدهد حتماً به دست قانون می سپارمش مگر این که بدانم خودم بهتر می توانم رویش تأثیر بگذارم.

16-نظر شما درمورد شیطان چیه ؟شیطان وجود خارجی دارد و قرآن مجید، بر وجودش صراحت دارد، و خود انسان هم می تواند به مقام شیطان نزدیک شود، مگر این که بخواهد در جایگاه اصلی خود یعنی مسیر مقام انسانیت که تمام فرشتگان بر آن مقام سجده کردند حرکت کند.

آخرین سوال شما فکر می کنید آدم خوبی هستید ؟حتماً نه؛ ولی به بخشش خداوند، محبت اهل بیت و دعای پدرومادر و دوستانم امیدوارم.

اگر بخواهم یک توصیه به عنوان همبلاگی به دوستانم داشته باشم این است که وبلاگ نویسی را دست کم نگیرید، بعضی وقت ها یک مطلب صریح و دقیق در یک وبلاگ کم بازدید موجب می شود تا موجی بین سایر وبلاگ ها و یا حتی سایت ها و خبرگزاری ها آغاز شود و به این شکل بر مسائل مهمی تأثیر گذار باشیم؛ حتی اگر چنین نباشد هم، همه مکلفیم به اندازه ی توان و وسع خود در خدمت به خدا و خلق بکوشیم و البته این تلاش ها در آن دنیا و حتی این دنیا تأثیر گذار خواهد بود.

در پایان من هم از شما تشکر می کنم که چنین مصاحبه ای ترتیب دادید.

 


+ با سلام خدمت دوستان عزیز : درمورد معیارهای مهریه می خواستم نظرتون رو بدونم ،درمورد میزان مهریه ، نوع و نحوه پرداخت آن واگر شما بخواهید ازدواج کنید یا اطرافیان تان بخواهند ازدواج کنند از طرف دختر و پسر چه نظراتی درخصوص مهریه داشتید چه قدر دراین زمینه باید دنباله رو عرف بود و چه قدر باید عاقلانه و براساس توصیه های دینی عمل کرد ؟ اگر طرف شما نظر مخالف شما را داشت شما چگونه ان را تعدیل می کردید ؟




+ با سلام به رسم همه زائران عتبات عالیات از دوستان پارسی بلاگی خداحافظی می کنم هر پیامی که دوست دارید بگذارید اگه مطلبی بفرمائید که دراین سفر ازآن استفاده کنم ممنون میشم




+ سلام دوستان ، به نظر شما هوادار ها به تشویق فرهاد مجیدی ادامه بدهند یا نه ؟




+ در مورد طب سنتی هرچه می دانید بنویسید ؟


+ اگر در بحران قراربگیرید برای خروج از آن چه می کنید ؟ در بحران چطور می توان بهترین مدیریت را داشت ؟


+ گاهی وقتها برای رسیدن به یک موضوع یا مطلب و اثبات شما موضوع را تصور و تصدیق میکنید این کار منطقی است اما یک پله بالاتر شما مشاهده می کنید کشف می کنید می گویید تو را به تو شناختم اینجا بحث تصور وتصدیق نیست و آفتاب امد دلیل آفتاب گو می شویدکه بالاتر از یک یافته منطقی است و ارزش بیشتری دارد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ