سفارش تبلیغ
صبا
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 37
کل بازدید : 186394
کل یادداشتها ها : 183
خبر مایه


1 2 >

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  
بحث در باره رابطه عدالت و مشارکت دو هفته نامه آتیه...
  
هرمونتیک واژه ای یونانی است . امروزه در حوزه تحقیقات کیفی از آن استفاده می کنند .واژه تحقیق در ابتدا گاه در ذهن مخاطب ایرانی عام از نظر علمی همان اثبا ت گرایی یا تجربه عینی است . اما نیاز به معنا به عنوان یک بستر وجای خالی آن تحقیقات کیفی را به این سمت کشانده است .هرمونتیک ریشه در علوم دینی نیزدارد جایی که شما مراد یا تاویل شارع را از نصوص می خواهید بدانید به قولی تفسیر آن را .خداوند در سوره آل عمران این تاویل را از آن راسخون در علم می داند . مراد خداوند از این کلمات چیست ؟ اما در هرمونتیک بدنبال معنا سازی هستند مطابق با ساز ه های فکری خواننده و پژوهشگر وممکن است اصلا به  مراد نویسنده اصلی کاری نداشته باشند . ولی از نظر نگارنده تاویل نصوص الهی بسیار جذاب است چون مملو از حیرت وشگفتی است ومن این حیرت را وماتی را دوست دارم . در کنار این تاویل بحث شیرین تعبیر وجود دارد در تعبیر موضوع به تحقق می پیوندد . که با تاویل در جهت دیگر سیر می باشد .
  

محبت علی بن ابی طالب .....

 

ایوان نجف عجب صفایی دارد حیدر بنگر چه بارگاهی دارد 

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را  که به ما سوا فکندی همه ما سوا را

 

لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار .

 

 

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب .

 

 

 

 

التماس دعا.


  

1-بعضی وقتها بعضی حرفها راه را نشان می دهد وراه را باز می کند اما اگر بخواهی زیادی بر آن تاکید کنی خودش یک مشکل می شود.مشکل از این بابت که به راهنما توجه بیشتری کردیم تا راه .

چند مطلب بر دلم نشسته تا آنها را برایتان باز گو کنم وخدا پدر این قلم را بیامرزد که این فرصت را می دهد که مطلب از دل بر جایی دیگر نشیند .

در زندگی برای بعضی از لحظه های کوچک حرکت بر مبنای فایده مندی را رعایت کنیم که سودی عظیم می بریم . حرکت برمبنای فایده مندی مصداق های زیادی دارد آنچه که شما را دودل و معطل و سرگردان می کند جایی است که حرکت بر مبنای فایده مندی به شما  کمک می کند .شما نمی توانید در تمام  لحظه ها این قاعده را رعایت کنید چون لحظه ها برای گم شدن در خدا ساخته شده اند نه برای حرکت بر مبنای فایده مندی .

2-شریعت موضوعی است که دینداران را به خود مشغول داشته است ..آنچه مسلم است موضوعات همیشه محکم و واضح نیست ، گاه در این راه رفتارها متفاوت است  .شریعت مجموعه ای از احکام است که پیامبر در مقام لایقفی بدان رسیده است ،ما نمی خواهیم بگوییم مقام لایقفی چیست  . می گوییم ما یک حکم داریم که بایست پیاده شود وپیاده شدن به رستگاری کمک می کند واین حکم مال خداست  .اجرای این احکام نیاز به تشخیص دارد .منظور من از تشخیص این است که خداوند نمی خواهد ما فدای احکام شویم .نگرش همه جانبه لازم است .میزان توانایی برای اجرا لازم است .هدف پرورش جان است ورسیدن به طهارت وصفای جان .

لذااگر حکم را بدانی کار تمام نیست .کار وقتی تمام است که بدانی این حکم چه قدر با محکوم مناسبت دارد . چیزی که متاسفانه اکثرا نمی بینند محکوم است و تنها حکم را می بینند . محکوم اگر روزه برایش ضرر داشته باشد حکم روزه بر او مناسبت ندارد .یک مشکل دیگر احاطه نداشتن ما بر تمام احکام است و احاطه نداشتن برتمام شرایط محکوم است .در چیزی که برایت روشنی اش مشخص نیست لطف خدا را در صورت اشتباه قائل باش .کیفیت هایی که به واسطه رهایی انسان از خود حاصل می شود چون خلاقیت ونشاط نبایست در بند کمی شدن در مسایل جزیی از میان برود  به طوری که کسی که در مقام حیرت قرار گیرد شریعت با او مناسبت ندارد .نمی دانم از کم حوصلگی ها و شتاب ها چه بگویم ؟یکی شریعت را به کلی کنار گذاشته .یکی شریعت را ناقص می داند و یکی هم آن را درست به کار نمی برد .زیاد هم لازم نیست وسواس به خرج دهیم .
  

1-حاج محمد اسماعیل دولابی هم اهل ظاهر است وهم باطن یکی اطلاعات نظری بالا دارد یکی هم در عمل رشد کرده او هردو راباهم دارد که هرچه خوبان همه دارند تو تنها داری.او راه رفته است.

سعه وعظمت وی در قلم نگارنده نمی گنجد تنها سعی کردم یادیاز وی در این وبلاگ بکنم.

کسی که  پای اندیشه های اوبنشیند احساس خوشبختی را می آموزد .

وی مذهبی است واهلبیتی وعارف ومحب ورندوبه قولی کامل است.

2-علامه حسن زاده آملی ریاضی دان ،فیلسوف ؛عارف،فقیه ،ادیب،مفسر انفسی قرآن کریم ،مسلط به زبان های عربی وفرانسه وانگلیسی وکوتاه سخن اینکه مملو از علم است ودر حق او علامه طباطبایی میگوید:وی راتنها امام زمان میشناسد راهی که او می رود خاکش توتیای چشم من است.وی دارای کتب بسیاری است و ی به معرفت نفس تاکید بسیاری دارد وکمتر مطلبی را میابی که او گفته باشد واز معرفت نفس مطلبی نگفته باشد .این شخصیت کم نظیر نیز در قلم وصف نمی گنجد.

3-عین القضات همدانی شهید سوخته راه عشق الهی است دارای کتب بسیار وادبیاتی دلنشین است وفراتر از عقول مطلب بسیار دارد وی قایل به ادعایی بود که در انتها او را باشمع سوزانده وکشتند وخاکسترش را به باد سپردند و خود در نامه ای بعد ها زودتر قتلش را پیش گویی کرده بود وی می گوید هرکه قدم از عالم هوی به در نهاد قدم در بهشت نهاد در انجا جز خدا دیگر کس نباشد.


  

 

یافاطمه زهرا

 

 

 

 

 

 

 

 

فاطمه زهرا سلام الله علیه مادر پدرش بود .

(ام ابی ها)

 خداوند او را از قبل امتحان کرده بود و او در این امتحان پیروز شده بود.او صدیقه کبری است او را مقامی است که حتی به تصور ما نمی آید .


  

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است وآل محمد.

نام محمد جملگی برکت است ،صلی الله علیه وآله وسلم، بین دو صلوات بر او وآل او دعا مستجاب است .

هرکس در محفلش یاد اونکند بعد پشیمان می گردد.

تنها محمد ،صلی الله علیه وآله می باشد که رب مطلق را می پرستد باقی رب مقید را می پرستند.

رب محمد،صلی الله علیه وآله  ،رب هارون رب موسی و....

برای تبرک جستن به عزیز یگانه عالم محمد،صلی الله علیه وآله این یادداشت را نوشتم

محمداحمد حامد محمود قاسم عاقب فاتح شاهد حاشر رشید مشهود بشیر نذیر داع شاف هاد مهد ماح منج ناه رسول نبی امی تهامی هاشمی ابطحی عزیز حریص علیکم رئوف رحیم طه مجتبی طس مرتضی حم مصطفی یس اولی مزمل ولی مدثر متین مصدق طیب ناصر منصور مصباح امر از القاب آن حضرت است.

 

 

 

 


  

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است وآل محمد.

نام محمد جملگی برکت است ،صلی الله علیه وآله وسلم، بین دو صلوات بر او وآل او دعا مستجاب است .

هرکس در محفلش یاد اونکند بعد پشیمان می گردد.

تنها محمد ،صلی الله علیه وآله می باشد که رب مطلق را می پرستد باقی رب مقید را می پرستند.

رب محمد،صلی الله علیه وآله  ،رب هارون رب موسی و....

برای تبرک جستن به عزیز یگانه عالم محمد،صلی الله علیه وآله این یادداشت را نوشتم

محمداحمد حامد محمود قاسم عاقب فاتح شاهد حاشر رشید مشهود بشیر نذیر داع شاف هاد مهد ماح منج ناه رسول نبی امی تهامی هاشمی ابطحی عزیز حریص علیکم رئوف رحیم طه مجتبی طس مرتضی حم مصطفی یس اولی مزمل ولی مدثر متین مصدق طیب ناصر منصور مصباح امر از القاب آن حضرت است.

 

 

 

 


  

شهید و شهادت و شاهد ومشهود در فرهنگ ایرانی اسلامی ما مشاهده می گردد.

سید شهیدان اهل قلم می گوید: چگونه از جان نگذرد آنکس که می داند جان بهای دیدار است.

در دعا داریم :الهم انی اسئلک حلاوت ذکرک وحضورک ولقائک

که خواسته اشاره به لقای الهی دارد.

آینه بشکست و رخ یار ماند     ای عجب این دل شد ودلدار ماند

در این بیت مرحوم الهی قمشه ای اشاره به وحدت وجود از زبان ابا عبدالله دارند که در قتلگاه با خداوند مناجات می کنند.

خداوند می خواست حسین را شهید ببیند

 رفت سرم در هوس روی تو      بر سر نی ره سپر کوی تو

این قسمت دیگری از آن مناجات است.

وخداوند می گوید :هرکس که عاشق من گردد من اورا می کشم و هرکس  که من اورا بکشم خودم خون بهایش می شوم

عین القضات این شهید عشق می گوید:

دیگران بر سر همی ریزند خاک       من به جای خاک آتش ریختم

عین القضات را در سن 33سالگی می سوزانند و بعد نامه ای از او می خوانند که اشاره به شهادت خود کرده است وی ازمی گویئ

حاصل عمرم سه سخن بیش نیست     سوختم و سوختم وسوختم

یکی در برابر دشمن شهید می شود ویکی هم در برابر یار که شهید اعلی است.

استاد صمدی آملی میگویند:

آن خود را می سازد این خود را می سوزاند ،آن لذت دل می برد(عند ربهم یرزقون)این خون دل می خورد،آن آبرو کسب می کند این آبرو می دهد، آن مقتول دشمن و این مقتول عشق یار است .آن....این...

لایطمع فی ادراکه خطاب به اهل بیت است در زیارت جامعه کبیره و نشان از مقام اهل بیت دارد که در تصور ما نمی گنجد که حتی طمع آن مقام را بکنیم .

حافظ در پاسخ به این که این خونین کفنان که هستند می گوید من و تو محرم این راز نه ایم

هر چه در این راه نشانت دهند   گر نستانی به از آنت دهند

شاید شهید اعلی هرچه که می شده نستانده است ومن در این وادی در حیرت در نظر ونه در عمل  می باشم.نمی دانم فهم خواهیم کرد یا نه.

شعر زیبای مولانا در پایان تقدیم می گردد:

کجایید ای شهیدان خداییبلاجویان دشت کربلایی

کجایید ای سبک روحان عاشقپرنده تر ز مرغان هوایی

کجایید ای شهان آسمانیبدانسته فلک را درگشایی

کجایید ای ز جان و جا رهیدهکسی مر عقل را گوید کجایی

کجایید ای در زندان شکستهبداده وامداران را رهایی

کجایید ای در مخزن گشادهکجایید ای نوای بی نوایی

در آن بحرید کین عالم کف اوستزمانی بیش دارید آشنایی

کف دریاست صورتهای عالمز کف بگذر اگر اهل صفایی

دلم کف کرد کین نقش سخن شدبهل نقش و به دل رو گر ز مایی

برآ ای شمس تبریزی ز مشرقکه اصل اصل اصل هر ضیایی


  
+ با سلام خدمت دوستان عزیز : درمورد معیارهای مهریه می خواستم نظرتون رو بدونم ،درمورد میزان مهریه ، نوع و نحوه پرداخت آن واگر شما بخواهید ازدواج کنید یا اطرافیان تان بخواهند ازدواج کنند از طرف دختر و پسر چه نظراتی درخصوص مهریه داشتید چه قدر دراین زمینه باید دنباله رو عرف بود و چه قدر باید عاقلانه و براساس توصیه های دینی عمل کرد ؟ اگر طرف شما نظر مخالف شما را داشت شما چگونه ان را تعدیل می کردید ؟




+ با سلام به رسم همه زائران عتبات عالیات از دوستان پارسی بلاگی خداحافظی می کنم هر پیامی که دوست دارید بگذارید اگه مطلبی بفرمائید که دراین سفر ازآن استفاده کنم ممنون میشم




+ سلام دوستان ، به نظر شما هوادار ها به تشویق فرهاد مجیدی ادامه بدهند یا نه ؟




+ در مورد طب سنتی هرچه می دانید بنویسید ؟


+ اگر در بحران قراربگیرید برای خروج از آن چه می کنید ؟ در بحران چطور می توان بهترین مدیریت را داشت ؟


+ گاهی وقتها برای رسیدن به یک موضوع یا مطلب و اثبات شما موضوع را تصور و تصدیق میکنید این کار منطقی است اما یک پله بالاتر شما مشاهده می کنید کشف می کنید می گویید تو را به تو شناختم اینجا بحث تصور وتصدیق نیست و آفتاب امد دلیل آفتاب گو می شویدکه بالاتر از یک یافته منطقی است و ارزش بیشتری دارد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ