سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 29
کل بازدید : 487325
کل یادداشتها ها : 183
خبر مایه


1-بعضی وقتها بعضی حرفها راه را نشان می دهد وراه را باز می کند اما اگر بخواهی زیادی بر آن تاکید کنی خودش یک مشکل می شود.مشکل از این بابت که به راهنما توجه بیشتری کردیم تا راه .

چند مطلب بر دلم نشسته تا آنها را برایتان باز گو کنم وخدا پدر این قلم را بیامرزد که این فرصت را می دهد که مطلب از دل بر جایی دیگر نشیند .

در زندگی برای بعضی از لحظه های کوچک حرکت بر مبنای فایده مندی را رعایت کنیم که سودی عظیم می بریم . حرکت برمبنای فایده مندی مصداق های زیادی دارد آنچه که شما را دودل و معطل و سرگردان می کند جایی است که حرکت بر مبنای فایده مندی به شما  کمک می کند .شما نمی توانید در تمام  لحظه ها این قاعده را رعایت کنید چون لحظه ها برای گم شدن در خدا ساخته شده اند نه برای حرکت بر مبنای فایده مندی .

2-شریعت موضوعی است که دینداران را به خود مشغول داشته است ..آنچه مسلم است موضوعات همیشه محکم و واضح نیست ، گاه در این راه رفتارها متفاوت است  .شریعت مجموعه ای از احکام است که پیامبر در مقام لایقفی بدان رسیده است ،ما نمی خواهیم بگوییم مقام لایقفی چیست  . می گوییم ما یک حکم داریم که بایست پیاده شود وپیاده شدن به رستگاری کمک می کند واین حکم مال خداست  .اجرای این احکام نیاز به تشخیص دارد .منظور من از تشخیص این است که خداوند نمی خواهد ما فدای احکام شویم .نگرش همه جانبه لازم است .میزان توانایی برای اجرا لازم است .هدف پرورش جان است ورسیدن به طهارت وصفای جان .

لذااگر حکم را بدانی کار تمام نیست .کار وقتی تمام است که بدانی این حکم چه قدر با محکوم مناسبت دارد . چیزی که متاسفانه اکثرا نمی بینند محکوم است و تنها حکم را می بینند . محکوم اگر روزه برایش ضرر داشته باشد حکم روزه بر او مناسبت ندارد .یک مشکل دیگر احاطه نداشتن ما بر تمام احکام است و احاطه نداشتن برتمام شرایط محکوم است .در چیزی که برایت روشنی اش مشخص نیست لطف خدا را در صورت اشتباه قائل باش .کیفیت هایی که به واسطه رهایی انسان از خود حاصل می شود چون خلاقیت ونشاط نبایست در بند کمی شدن در مسایل جزیی از میان برود  به طوری که کسی که در مقام حیرت قرار گیرد شریعت با او مناسبت ندارد .نمی دانم از کم حوصلگی ها و شتاب ها چه بگویم ؟یکی شریعت را به کلی کنار گذاشته .یکی شریعت را ناقص می داند و یکی هم آن را درست به کار نمی برد .زیاد هم لازم نیست وسواس به خرج دهیم .
+ با سلام خدمت دوستان عزیز : درمورد معیارهای مهریه می خواستم نظرتون رو بدونم ،درمورد میزان مهریه ، نوع و نحوه پرداخت آن واگر شما بخواهید ازدواج کنید یا اطرافیان تان بخواهند ازدواج کنند از طرف دختر و پسر چه نظراتی درخصوص مهریه داشتید چه قدر دراین زمینه باید دنباله رو عرف بود و چه قدر باید عاقلانه و براساس توصیه های دینی عمل کرد ؟ اگر طرف شما نظر مخالف شما را داشت شما چگونه ان را تعدیل می کردید ؟




+ با سلام به رسم همه زائران عتبات عالیات از دوستان پارسی بلاگی خداحافظی می کنم هر پیامی که دوست دارید بگذارید اگه مطلبی بفرمائید که دراین سفر ازآن استفاده کنم ممنون میشم




+ سلام دوستان ، به نظر شما هوادار ها به تشویق فرهاد مجیدی ادامه بدهند یا نه ؟




+ در مورد طب سنتی هرچه می دانید بنویسید ؟


+ اگر در بحران قراربگیرید برای خروج از آن چه می کنید ؟ در بحران چطور می توان بهترین مدیریت را داشت ؟


+ گاهی وقتها برای رسیدن به یک موضوع یا مطلب و اثبات شما موضوع را تصور و تصدیق میکنید این کار منطقی است اما یک پله بالاتر شما مشاهده می کنید کشف می کنید می گویید تو را به تو شناختم اینجا بحث تصور وتصدیق نیست و آفتاب امد دلیل آفتاب گو می شویدکه بالاتر از یک یافته منطقی است و ارزش بیشتری دارد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ