سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 12
کل بازدید : 486933
کل یادداشتها ها : 183
خبر مایه


در روزهای اخیر بهاری مقاله ای را ازسرزمین ایالات متحده در خصوص نقش ارزشهای فرهنگی بر پذیرش و اثر بخشی مدیریت (سیاستها و عملیات مدیریت منابع انسانی )ترجمه نمودم که چکیده و نتیجه وکلمات کلیدی آن را برای علاقه مندان می آورم .

چند نکته را به عرض می رسانم .

1-برای پیداکردن مقاله های روز دنیا باید به سایت های معتبر علمی دنیا رجوع کنید .که در ازای پرداخت مبلغی مقاله ها یا کتاب های الکترونیک را دراختیار شما قرار می دهند(قابل توجه محققین و کسانی که دانشجو هستند)برای کسانی که می خواهند این مقاله ها را رایگان دریافت کنند باید به سایتهای دانشگاه های معتبر کشور رجوع کنند تااز سایت هایی که قبلا انتخاب شده و پولش پرداخت شده با هماهنگی مسئولین مربوطه استفاده کنند.

2-امروزه شناخت انسان نقش اصلی را در مباحث مدیریتی بازی می کند . به طوری که اثر مسایل ناشی از انسان متغیر تعیین کننده در تبیین پرسش ها و مسایل است .در این زمینه از خوانندگان دعوت می کنم در صورت علاقه حتما معارف اصیل و غنی انسانی که از زبان معصوم و وحی آمده است را مطالعه کنند و آن را با نتایج تجربی دانشمندان تجربی همراه سازند.

3-همیشه رازی در میان است وهمه مسایل روشن وظاهر نیستند . این راز را سر گویند که در وجود انسانی پنهان است و هرکس در حد فهم و درک خود از آن سخن می گوید .دلیل اینکه انسان هادایم قضاوت می کنند می خواهند بگویند که این راز را می دانیم واکثرا نمی دانند .

این اسرار واحکام در شخصیت ها نهفته است و هرکس حکم خاص حود را دارد . لذا شناختن این احکام کمک مهمی در مدیریت می کند این احکام  در واقع فرهنگ هر گروه وجامعه انسانی است که راه شناختش جز از طریق ظهورات ونشانه هایی که دارد برای انسان های نوعی میسر نیست و در شناخت آن اشتباه بسیار می شود .

4-مقاله زیر می گوید که تنها وجود دانش وفن وتعهد در مدیریت کافی نیست بلکه ارزشهای فرهنگی می تواند داستان را دگرگون کند وتناسب های فرهنگی به خصوص در جوامعی با ارزشهای فرهنگی متفاوت بایست رعایت گردد.

چکیده

تنوع فرهنگی سازمانهای ایالت متحده به طور سریع افزایش میابند.برخلاف این موضوع توجه نسبتاکمی شده براثری که افزایش در تنوع فرهنگی ممکن است برپذیرش واثربخشی سیاستها وعملیات مدیریت منابع انسانی داشته باشد.(برای مثال:استخدام ،انتخاب،آموزش،ارزیابی عملکرد،حقوق ودستمزدومزایا).

بنابراین مااثر تعدیل کننده فرهنگ فردی وفرهنگ سازمانی رابر روابط بین الف) عملیات وفرایندهای مدیریت منابع انسانی وب )پذیرش و اثر بخشی چنین فرایندها وعملیات را مشاهده می کنیم.

بعلاوه ما برای تحقیق ودر عمل مواردی رانشان می دهیم.

کلمات کلیدی:فرایندهای مدیریت منابع انسانی (Human resource management processes)،
•عملیات مدیریت منابع انسانی (; Human resource management practices)،
•تنوع در سازمان ها (Diversity in organizations;)،
•فرهنگ سازمانی (Organizational culture)

 

 

-نتایج

قضیه عمده این مقاله این است که فرهنگ متقاضیان آتی ،متقاضیان و متصدیان برپذیرش واثر بخشی فرایندها و عملیات مدیریت منابع انسانی اثر می گذارد .ما فرض می کنیم که فرهنگ تعدیل می کند ارتباط بین الف)عملیات وفرایندهای مدیریت منابع انسانی ب)پذیرش و اثر بخشی چنین عملیات وفرایندهایی (شکل 1)اگر چه ابعاد مختلف فرهنگ ممکن است برتعدیل همان رابطه عمل کند ،ما متمرکز می شویم بر ارزشهای آن فرهنگ .دلایل بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد .به طور خاص عملیات اجتماعی کردن، افراد را در فرهنگ های مختلف هدایت می کند تا سطوح مختلف ارزشها را داشته باشند.(برای مثال فرد گرایی ،جمع گرایی،فاصله قدرت وخانواده گرایی)

مقالات تجربی و تئوری می گویند که سازگاری زیادی با فرضیه اصلی مقاله ما وجود دارد.به طور مثال نتایج مطالعات تجربی به طور مستقسم وغیر مستقیم به این اثر تعدیلی اشاره دارند . مطالب گفته شده در بسیاری ازموارد مقاله تنها قسمتی از مطالعات بسیاری که در ارتباط با این موضوع عنوان شده آمده است که مشتی از خروار است .(برای مثال اثر تعدیلی ارزشها بررابطه بین کاراکتر های سیستم حقوق و دستمزد و پاسخهای کارکنان ). متاسفانه در تعدادی از مطالعات این ارزشها به طور غیر مستقیم اندازه گیری شده است .(برای مثال اعضاء گروه قومی). به علاوه اغلب مطالعات بر پایه گروههای فرهنگی اندکی بوده است .بنابراین نیاز به تحقیقات بیشتری در خصوص فرضیه اصلی ما وجوددارد.به رغم تحقیقات اندک در این رابطه ، به نظر می رسد که عملیات و فرایندهای مدیریت منابع انسانی سازمانهای ایالات متحده باید تغییر کند تا اینکه حساسیت بیشتری به افزایش تنوع فرهنگی صورت گیرد.و باید توجه بیشتری به این موضوع صورت گیرد ممکن است نتایج نامطلوب در مقابل پذیرش و اثر بخشی عملیات وفرایند های مدیریت منابع انسانی صورت گیرد .درنتیجه ممکن است سازمان ها شاهد کاهش کارایی و اثر بخشی گردند. به علاوه ممکن است نتایج منفی برای افرادی که فرهنگ های متفاوتی از فرهنگ غالب دارند صورت گیرد.به طور کوتاه حساسیت به فرهنگهای گوناگون افراد نه تنها بازرگانی خوبی را ایجاد می کند حتی سلامت افرادی را بیشتر می کندکه در ایالات متحده  فرهنگ هایی دارند که از فرهنگ غالب متفاوت است .


+ با سلام خدمت دوستان عزیز : درمورد معیارهای مهریه می خواستم نظرتون رو بدونم ،درمورد میزان مهریه ، نوع و نحوه پرداخت آن واگر شما بخواهید ازدواج کنید یا اطرافیان تان بخواهند ازدواج کنند از طرف دختر و پسر چه نظراتی درخصوص مهریه داشتید چه قدر دراین زمینه باید دنباله رو عرف بود و چه قدر باید عاقلانه و براساس توصیه های دینی عمل کرد ؟ اگر طرف شما نظر مخالف شما را داشت شما چگونه ان را تعدیل می کردید ؟




+ با سلام به رسم همه زائران عتبات عالیات از دوستان پارسی بلاگی خداحافظی می کنم هر پیامی که دوست دارید بگذارید اگه مطلبی بفرمائید که دراین سفر ازآن استفاده کنم ممنون میشم




+ سلام دوستان ، به نظر شما هوادار ها به تشویق فرهاد مجیدی ادامه بدهند یا نه ؟




+ در مورد طب سنتی هرچه می دانید بنویسید ؟


+ اگر در بحران قراربگیرید برای خروج از آن چه می کنید ؟ در بحران چطور می توان بهترین مدیریت را داشت ؟


+ گاهی وقتها برای رسیدن به یک موضوع یا مطلب و اثبات شما موضوع را تصور و تصدیق میکنید این کار منطقی است اما یک پله بالاتر شما مشاهده می کنید کشف می کنید می گویید تو را به تو شناختم اینجا بحث تصور وتصدیق نیست و آفتاب امد دلیل آفتاب گو می شویدکه بالاتر از یک یافته منطقی است و ارزش بیشتری دارد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ