سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 29
کل بازدید : 487327
کل یادداشتها ها : 183
خبر مایه


ما در یک مسیری حرکت می کنیم که معلوم نیست فردا چه اتفاقی می افتد؟و یکسری مسائل به طور مستقیم و محسوس برای ما قابل مشاهده نیست .گاهی خودمان فکر می کنیم این کار درست است درصورتی که درست نیست وبعدها به اشتباهات خود پی می بریم .بعضی وقتها غیر از گفتن بایست پی ببریم.

در ارتیاط با انسان وخدا ،خداوند با عمل خود حرف می زند لذا اعمال و اتفاقاتی که در طول تاریخ رخ می دهد رسولان حق اند.

یک امر تنها در عالم محسوسات حقیقی نمی شود.خواب یکی از این مصادیق است که خواب را تعبیر میکنند چون این حقیقتی که در خواب میبینیم دیر یا زود در عالم محسوسات به وقوع می پیوندد.خوابهای معروفی در تاریخ داریم مانند خوابهایی که شاهان دیدند وتعبیر کنندگان آن را تعبیر کردند.و گفتند: سلطنت تو اینگونه می شود یا آنگونه!

لذا خداوند مجرایی را قرار داده که در آن می توانیم مشیت واراده اش راببینیم .با اتفاقاتی که رخ می دهد می توان فهمید که مادرست حرکت میکنیم یاخیر؟ و خدا از ما راضی است یا خیر؟ که این درک کار بزرگان است.

در کنار محسوسات سخن از معقولات است سخن از خیال وذهنیات ودر ان بالا عالم قدس است .لذا مطالعه قوای نفس ونفس در درک این مجرا واین ماجرا ضرورت دارد.وبایست به قرآن روی آورد وداستان انبیاء را مطالعه نمود که برای هرپیامبری حکمتی است.که این  حکمت ها را نگین گویند که فص است ومی شودفصوص الحکم

عالم یک سلطان بیشتر ندارد و هرچه او بخواهد می شود.امر او یک موضوع واحد است این امر واحد گاه روی اختیار دارد وگاه روی جبر لذا جبر یا اختیار نیست.و او هرچه بخواهد همان می کند اگر تو از او کمک بخواهی کمک می کند و اگر بدگمان باشی بد گمانی می بینی که او فیض را رسانده و خودت در شدی. تو در راه رستگاری باش و در سلطنت او حدود خود را بشناس و تو را مقامی بس رفیع داده که اگر بدانی که هستی آنچنان می گردی .الهم صل علی محمد وآل محمد از او خواه که دارد و می خواهد از او خواهی از ا و مخواه که ندارد ومی کاهد اگر بخواهی .

تاویل به معنی مراد است و تعبیروتاویل وتفسیر بدین سبب کاربرد دارد.

 


+ با سلام خدمت دوستان عزیز : درمورد معیارهای مهریه می خواستم نظرتون رو بدونم ،درمورد میزان مهریه ، نوع و نحوه پرداخت آن واگر شما بخواهید ازدواج کنید یا اطرافیان تان بخواهند ازدواج کنند از طرف دختر و پسر چه نظراتی درخصوص مهریه داشتید چه قدر دراین زمینه باید دنباله رو عرف بود و چه قدر باید عاقلانه و براساس توصیه های دینی عمل کرد ؟ اگر طرف شما نظر مخالف شما را داشت شما چگونه ان را تعدیل می کردید ؟




+ با سلام به رسم همه زائران عتبات عالیات از دوستان پارسی بلاگی خداحافظی می کنم هر پیامی که دوست دارید بگذارید اگه مطلبی بفرمائید که دراین سفر ازآن استفاده کنم ممنون میشم




+ سلام دوستان ، به نظر شما هوادار ها به تشویق فرهاد مجیدی ادامه بدهند یا نه ؟




+ در مورد طب سنتی هرچه می دانید بنویسید ؟


+ اگر در بحران قراربگیرید برای خروج از آن چه می کنید ؟ در بحران چطور می توان بهترین مدیریت را داشت ؟


+ گاهی وقتها برای رسیدن به یک موضوع یا مطلب و اثبات شما موضوع را تصور و تصدیق میکنید این کار منطقی است اما یک پله بالاتر شما مشاهده می کنید کشف می کنید می گویید تو را به تو شناختم اینجا بحث تصور وتصدیق نیست و آفتاب امد دلیل آفتاب گو می شویدکه بالاتر از یک یافته منطقی است و ارزش بیشتری دارد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ