سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 29
کل بازدید : 487330
کل یادداشتها ها : 183
خبر مایه


ما به دلایل گوناگون هنوز نمی دانیم دقیقا کدام کار درست است .واین را هم نمی دانیم که این دانستن    یا ندانستن صواب است یا خیر؟اما                                                             اگر خوب حرکت کنیم احساس می کنیم اینجا أنجایی است که بایست می أمدم واقعا خیلی چیزها رانمی دانیم ولی تا آنجا که افق دید ماست میدانیم و این افق به مرور بایست دورتر شود.منظور من دور اندیشی است و عمل فایده مند است.و این کیفیت مهم است.

یکی از دست آویزهای ما این است که خودر رابه مقدرات بسپاریم ویا با تلاش آنها را تغییر دهیم.البته در این موضوع تداوم آرامش ما نقش تعیین کننده ای دارد. این آنگونه که واقعا هستیم را بحث میکند.

می گفت :تلاش میکنم تا با فراموشی بدی های دیگران و خوبی هایی که کردم قلبم را از کدورت نگاه دارم واصلا چه معنایی دارد چیزی که می گذرد در آن ثابت باشم .دیگری گفت تو نبایست صورت مساله را پاک کنی .

گفتم :اگر مساله ای را که نمی توانم حل کنم همان بهتر که صورت اش پاک شود تا محنت برحل نشدن افزوده نشود.

ناگهان به یاد الویتهایی می افتم که بایست در آینده نزدیک آنها را به سرانجام برسانم و این موج مرا از تفکرات قبلی ام جدا میکند ومیبرد.

اما به این مطلب رسیدم که آنچه مرا به رنج می کشاند فراموش کنم واسقاط کنم.

نشانی داده اندت از خرابات که التوحید اسقاط الاضافات

وقتی که دلم را آماده این میبینم که به معقولات بپردازم داستان رنگ دیگری میابد. خاطره با صفا ترین لحظه ای که داشتیم شیرین است وشیرین تر از این خاطره هم می تواند وجود داشته باشد

به این میرسم که ما بایست تمرین داشته باشیم یعنی در ذهن خود تمرین کنیم آنچه که ما را ازصفای باطن دور میکند از خود دور کنیم ..مثلا خیلی وقتها کوششهای معکوس برای رسیدن به موضوعی داریم آنها را رها کنیم،از اصرار وزور بپرهیزیم .یا یکسری چیزها ما را می آزارد و ما قدرت تغییر آنها را نداریم واین چیزها در زندگی روزمره زیاد وجود دارد ما قصد فراموشی انها را می کنیم تااذیت نشویم .

منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن ....

شاید به معنی تغافل رسیده باشیم .گاهی وقتها به علم معنوی و عقلی خود می افزاییم ولذت می بریم خلاصه ازناحیه میل خود حرکت میکنیم و سعی میکنیم مبداءمیل خود را به سمت موضوعات فاخر تغییر دهیم ..زندگی خوب حرکت کردن است وکسب لطف الهی است و انتقال آن لطف است که در تمام مراتب همه حسن حال متوجه کسی است که دارد خوب حرکت میکند این حرکت نشسته یا ایستاده انجام میشود.وهم اکنون هم دارد انجام میشود.گفت :طوری دنیا را میبینم که بسیار زیباست دیگری گفت :نه! زیبا نیست گفت: بیا از نگاه من ببین

 

 


+ با سلام خدمت دوستان عزیز : درمورد معیارهای مهریه می خواستم نظرتون رو بدونم ،درمورد میزان مهریه ، نوع و نحوه پرداخت آن واگر شما بخواهید ازدواج کنید یا اطرافیان تان بخواهند ازدواج کنند از طرف دختر و پسر چه نظراتی درخصوص مهریه داشتید چه قدر دراین زمینه باید دنباله رو عرف بود و چه قدر باید عاقلانه و براساس توصیه های دینی عمل کرد ؟ اگر طرف شما نظر مخالف شما را داشت شما چگونه ان را تعدیل می کردید ؟




+ با سلام به رسم همه زائران عتبات عالیات از دوستان پارسی بلاگی خداحافظی می کنم هر پیامی که دوست دارید بگذارید اگه مطلبی بفرمائید که دراین سفر ازآن استفاده کنم ممنون میشم




+ سلام دوستان ، به نظر شما هوادار ها به تشویق فرهاد مجیدی ادامه بدهند یا نه ؟




+ در مورد طب سنتی هرچه می دانید بنویسید ؟


+ اگر در بحران قراربگیرید برای خروج از آن چه می کنید ؟ در بحران چطور می توان بهترین مدیریت را داشت ؟


+ گاهی وقتها برای رسیدن به یک موضوع یا مطلب و اثبات شما موضوع را تصور و تصدیق میکنید این کار منطقی است اما یک پله بالاتر شما مشاهده می کنید کشف می کنید می گویید تو را به تو شناختم اینجا بحث تصور وتصدیق نیست و آفتاب امد دلیل آفتاب گو می شویدکه بالاتر از یک یافته منطقی است و ارزش بیشتری دارد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ